Ogrevanje in hlajenje s klima napravo

Za večjo produktivnost zaposlenih skrbijo tudi klimatske naprave. Znano je, da je zakonsko določena zgornja meja temperature v delovnih prostorih. Ko živo srebro zleze čez določeno mejo, lahko pisarniški delavci odidejo domov. V livarnah in podobnih obratih so pravila malo drugačna, vsekakor pa morajo zaposleni dobiti dovolj vode in počitka na primernejši temperaturi. Zakaj je temperatura pomembna tudi pri fizično manj napornih delih? Če se naše telo ukvarja s hlajenjem, smo težko zraven še produktivni. Španci si zato v največji dnevni vročini privoščijo počitek imenovan siesta. Delajo zjutraj in popoldne, vmes si privoščijo dolg odmor v senci. Pri nas delodajalci premikajo delovni čas v hladnejše jutranje ure ali pa delavcem privoščijo krajše delovnike. Nekateri pa preračunajo vložek in pridobljene koristi in vgradijo klimatske naprave.

Klimatske naprave so strošek, ki pa je zanemarljiv v primerjavi s koristmi. Zaposleni bodo srečnejši in veliko bolj produktivni. Lažje bodo obdržali fokus in njihovi izdelki bodo imeli manj napak. Idealne temperature v pisarni naj bi bile med 20 in 22 stopinj. Če je premrzlo, telo preveč energije porabi za ogrevanje, pa tudi prevroče ni optimalno.

V nekaterih podjetjih zaradi narave dela ni možna uporaba klimatskih naprav na vseh območjih, kjer se zaposleni nahajajo. Nujno pa morajo imeti na voljo vsaj primerno hlajene prostore za počitek, kamor se lahko zatečejo med odmori. Pri pregrevanju telesa lahko pride do dehidracije ali celo do vročinske kapi. Že veliko prej pa pri bolj intelektualnem delu pride do izgube motivacije za delo in težav s koncentracijo.

Tudi če so temperature znotraj zakonitih meja lahko naredite več in poskrbite da je zaposlenim pri delu udobneje. Klimatska naprava lahko pri tem naredi veliko razliko. Z izboljšanjem delovnih razmer pa bosta zrasla tudi delavni zagon in produktivnost. Zaposleni ne bodo porabili vse kreativnosti za reševanje svoje prezeblosti ali pregretosti temveč bodo več energije namenili reševanju težav vaših strank.